Przedszkole Publiczne | W Bajkowym Ogrodzie

"Pomóżmy dzieciom by każdy z nich, stal się tym kim stać się może"

Janusz Korczak

Edukacja

Edukacja

Zajęcia dodatkowe

Zajęcia dodatkowe w przedszkolu w roku szkolnym 2017/2018:

​​

  • judo

  • zajęcia baletowe

  • zajęcia sportowe piłki nożnej

zj6

Grupy

W trosce o nasze przedszkolaki stworzyliśmy jak najlepsze miejsce dla nich, gdzie zapewniamy im bezpieczne i korzystne warunki do zabawy i nauki. Tworzymy male grupy gdzie, dzieci będą mogły rozwijać swój twórczy potencjał ukryty w każdym z nich.  

Dzięki temu nasi wychowawcy będą mogli dostrzec ukryte talenty i predyspozycje oraz ukształtować je i udoskonalić.

wyżywienie

W naszym przedszkolu oferujemy smaczne i zdrowe wyżywienie. Dziecko w wieku przedszkolnym rozwija się intensywnie zarówno fizycznie jak i umysłowo i dlatego prawidłowe żywienie w tym okresie jest ważnym czynnikiem służącym zachowaniu zdrowia malucha.

Posiłki w naszym przedszkolu nie są limitowane i dzieci jedzą tyle na ile maja ochotę. Dbamy aby spożywanie pokarmów było dla dziecka przyjemnością, a nie przymusem i staramy się by dziecko już od najmłodszych lat uczyło się zdrowych nawyków żywieniowych.
Uwzględniamy także zalecenia dietetyczne dla dzieci z alergiami pokarmowymi, dla takich dzieci przygotowujemy posiłki indywidualnie, po dokładnym omówieniu diety dziecka i ustaleniu jej szczegółów z rodzicami.
 

 

Zapewniamy cztery posiłki w ciągu całego dnia pobytu w przedszkolu: 

Śniadanie                                 godz. 8:30
Obiad I, II danie                      godz. 12.30 
Podwieczorek                          godz. 15.00
 

 


Wprowadzamy do diety dzieci:

 

  •  przynajmniej jeden produkt pełnoziarnisty podczas dnia (np. ciemny chleb/makaron, kasze),

 

  •  co najmniej jeden lub dwa produkty  mleczne podczas dnia - jogurt, kefir, mleko, maślanka, ser   żółty, twarożek, odpowiedniki roślinne

 

  • warzywa i owoce  w każdym posiłku 

 

  • przynajmniej raz w tygodniu porcje ryby

 

  • minimalizujemy ilość potraw smażonych

 

  • dodajemy do potraw naturalne przyprawy i zioła

  • zapewniamy stały dostęp do wody mineralnej

zj7
Plan Dnia

I zajęcia poranne


7.00–8.15 Przychodzenie dzieci do przedszkola. Zabawy dydaktyczne, tematyczne i spontaniczne. Praca indywidualna  i zespolowa o charakterze obserwacyjnym i stymulującym.


8.15–8.30 Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.


8.30–9.00  Śniadanie.Poznawanie wartości zdrowego odżywiania. 


II realizacja podstawy programowej


9.30–12.30  Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych.    

 
•    zajęcia pobudzające wyobraźnię i wyzwalające aktywność twórczą


•    zajęcia plastyczno-konstrukcyjne


•    zajęcia umuzykalniające


•    zajęcia przygotowujące do nauki czytania i pisania


•    zajęcia rozwijające pojęcia matematyczne


•    zajęcia ruchowe i gimnastyczne


•    gry i zabawy w ogrodzie


•    spotkania z ciekawymi ludźmi


•    wycieczki edukacyjno-krajoznawcze


•    wyjścia kulturalne


•    teatrzyki na terenie przedszkola


12.30–13.00  Obiad I,II danie. Czynności organizacyjne. Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. 


13.00–14.00  Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym w sali zajęć lub na powietrzu. Odpoczynek poobiedni, zajęcia wyciszające, czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej. Indywidualna praca z dziećmi, praca wyrównawcza lub opiekuńcza.


III zajęcia popołudniowe


14.00 -15:00 Zajęcia dodatkowe  


15:00   Podwieczorek.


15:30 - 17:30   Zabawy dowolne i zorganizowane. Oczekując na Rodziców bawimy się w sali lub na placu zabaw, czytamy dzieciom bajki. Kontakty indywidualne z rodzicami. 

W ciągu całego dnia w sposób naturalny, zgodnie z rytmem dnia są  realizowane treści niniejszego programu z zastosowaniem odpowiednio dobranych przez nauczyciela metod i form pracy. Najważniejsza jednak jest postawa nauczyciela – mądrego przewodnika. J. Korczak podkreślał, że

"Wychowawca, który nie wtłacza, a wyzwala, nie ciągnie, a wznosi, nie ugniata, a kształtuje, nie dyktuje, a uczy, nie żąda, a zapytuje – przeżyje wraz z dzieckiem wiele natchnionych chwil" (J. Korczak, 2002)

Regulamin plików cookies